Nieuwsbrief

                                                            www.kbo-made-drimmelen.nl                            Jaargang 18. November 2021

 

Algemene ledenvergadering.

Kort verslag van de ledenvergadering van 21oktober jl. (Volledige verslag zal in de nieuwsbrief van december en op de website staan)

Er waren 83 leden aanwezig, gelukkig kon iedereen laten zien dat hij of zij gevaccineerd / getest /

of  hersteld was van corona

5 leden hadden zich afgemeld voor deze vergadering t.w. Ad Vrijenhoek, Piet van Ginneken, Diny Rovers-Diepstraten, mevr. van Oosterhout-van Dorst, mevr. Marijnissen-Akkermans.

Als jubilaris  voor 25 jaar lidmaatschap was dhr. Brenters aanwezig , hij werd gehuldigd door de voorzitter.

Rina van den Biggelaar-van Gils werd bedankt dat zij 10 jaar lang de ledenadministratie heeft gedaan

De nieuwe kascontrole commissie bestaat uit dhr. A. Vrijenhoek, dhr. A. Vermeeren, en als reserve zal mevr. R. Verkooijen-van den Biggelaar beschikbaar zijn.

Edith Pauwels en Wim Joosen gaan verder als voorzitter en secretaris.

Als gastspreker was dhr. Hendrikx van KBO-Brabant uitgenodigd. Hij gaf uitleg wat KBO-Brabant betekend voor de kringen en lokale  KBO’s.

Tevens gaf hij ook uitleg wat er met de bijdrage van de leden aan KBO-Brabant gedaan wordt.

Na de pauze zijn er nog enkele rondjes bingo gedraaid, waarna deze middag werd afgesloten.

 

Algemeen:

Bij alle activiteiten in de Horeca, ’t Trefpunt / Mayboom zal het verplichte coronatoegangsbewijs worden gescand, waarbij het van belang is dat het een vaccinatiebewijs, herstelbewijs of zeer recent (max 24u) testbewijs is.

 

 

SINTERKLAASBINGO 18 NOVEMBER A.S.

Wij zijn er ook dit jaar weer in geslaagd dat Sint ons op donderdag 18 november a.s. met een bezoek zal vereren. Ook Zwarte Piet heeft besloten zelf te komen.

Laten we hopen dat hij nu zijn zak niet is vergeten.

Iedereen een hele prettige middag.

M.b.t. het coronaverhaal, zie daarvoor de mededeling Algemeen.

 

Mededelingen van de reiscommissie

Dagtocht kerstmarkt Oberhausen CentrO,  Duitsland d.d. 8 december 2021Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar, u kunt zich nog inschrijven tot 1 november a.s. Zie voor programma en inschrijfformulier de nieuwsbrief van oktober.Graag het inschrijfformulier volledig invullen dus met KBO-lidmaatschapsnummer en voorzien van handtekening.

Vooraankondiging: Senioren Expo in Veldhoven woensdag 19 januari 2022

De Senioren Expo is een complete huishoudbeurs voor de 50-plusser met ruim 150 stands. U vindt er alles over sfeervol wonen en leven, reizen, gezondheid en beweging, hobby en creativiteit. De Senioren Expo is alles voor de 50-plusser onder één dak. Onder het genot van een hapje en een drankje kunt u in een sfeervolle ambiance genieten van optredens van diversen bands, orkesten, koren en artiesten. Alle informatie en het inschrijfformulier in een volgende nieuwsbrief.

 

 

65 plus? Bezoek het Reisloket voor informatie, advies en gratis OV-chipkaart

Met welke bus kan ik naar mijn familie? En hoe zit dat nou met de OV-chipkaart? Bij het Reisloket kunt u terecht met al uw vragen over het openbaar vervoer. De deskundige OV-ambassadeurs nemen alle tijd voor u en weten welke vragen senioren hebben. Kom langs voor antwoord op uw praktische vragen of een persoonlijk reisadvies. In het Reisloket kunnen 65-plussers ook gratis een persoonlijke OV-chipkaart aanvragen (u bespaart € 7,50).

Het Reisloket is op woensdag 17 november van 12.30 tot 16.30 aanwezig bij de Bibliotheek Theek 5 in Made. Neem voor het aanvragen van de OV-chipkaart uw legitimatiebewijs en een pasfoto mee.

Het Reisloket past in het programma ‘mentale toegankelijkheid OV’ van de Regio West-Brabant (de samenwerkende gemeenten). Sinds 2015 hebben duizenden senioren gebruik gemaakt van de persoonlijke voorlichting in het Reisloket.

 

Theatervoorstelling:

‘Je kunt me gerust een geheim vertellen’ op 10 december in De Cour (gratis)

Een positief verhaal over dementie

De gemeente Drimmelen organiseert samen met de KBO, de W-groep en het Dementienetwerk op vrijdag 10 december 2021 de theatervoorstelling: ‘Je kunt me gerust een geheim vertellen’ van MATZER Theaterproducties. Een indrukwekkende voorstelling over dementie. Kaarten hiervoor zijn gratis en verkrijgbaar via SWO Drimmelen.

Waar gaat de voorstelling over?

Met Je kunt me gerust een geheim vertellen [morgen ben ik het toch weer vergeten] gaat theatermaker Madeleine Matzer op zoek naar antwoorden op de vele vragen die er bestaan rondom het omgaan met dementie. Een voorstelling voor theaterliefhebbers maar ook voor mantelzorgers, vrijwilligers, zorgprofessionals en iedereen die ooit met dementie in aanraking zal komen. Actrice Juul Vrijdag speelt zowel de rol van de dementerende moeder als die van de zoekende dochter en wordt daarbij muzikaal bijgestaan door Helge Slikker.

Wanneer en waar?

  • Datum: vrijdag 10 december 2021
  • Tijd: inloop vanaf 13.30 uur, de voorstelling start om 14.00 uur
  • Locatie: De Cour, Markstraat 6 in Terheijden

Na afloop van de voorstelling is er nog een nagesprek. Het geheel duurt tot ongeveer 16.00 uur.

Aanmelden

Kaarten zijn verkrijgbaar via SWO Drimmelen. Graag aan te melden vóór 1 december 2021.

De kaarten zijn gratis en u krijgt een kopje koffie/thee voorafgaand aan de voorstelling.

Let op: vol = vol. Voor het bezoek aan de theatervoorstelling heeft u een coronatoegangsbewijs (QR- code) nodig.

 

  • Via e-mail: aanmelden kan door een e-mail te sturen naar info@swodrimmelen.nl. Vermeld hierbij duidelijk uw gegevens, het aantal kaarten/personen, een telefoonnummer én dat het gaat over de aanmelding voor de voorstelling over dementie (Je kunt me gerust een geheim vertellen) in de Cour.
  • Telefonisch aanmelden kan ook: dat kan door tussen 09.00-12.30 uur te bellen naar:

0162- 451894

Kijk voor meer informatie en de trailer van de voorstelling op: www.theaterendementie.nl

*Coronamaatregelen: Bovenstaande is onder voorbehoud van de op dat moment geldende coronamaatregelen. Mochten er wijzigingen komen die betrekking hebben op het bezoek aan deze voorstelling, dan laten we u dat na uw aanmelding tijdig weten. 

 

 

Rijbewijskeuringen.

Een afspraak maken voor uw rijbewijskeuring ?

Regelzorg is op werkdagen bereikbaar voor afspraken en informatie tussen 9.00 uur en 17.00 uur via 088-2323300. Online afspraak maken via www.regelzorg.nl

Gezondheidsverklaring telefonisch te bestellen of via info@regelzorg.nl 

De Procedure
Houd zelf de einddatum van uw rijbewijs in de gaten en begin 5 maanden voor deze datum met het verlengen van uw rijbewijs, indien u ook medisch gekeurd moet worden.    
De eerste stap is het kopen en invullen van een Gezondheidsverklaring. Dat kan online op mijn cbr.nl, via DigiD met SMS- of App-verificatie. Een papieren Gezondheidsverklaring kunt u kopen bij de meeste gemeenten of via RegelZorg .   
Deze vragenlijst over uw eigen gezondheid moet u eerst zelf invullen en opsturen naar het CBR. Als antwoord krijgt u van het CBR het Verslag (soms meer dan één), die de keuringsarts moet invullen. Op dát moment kunt u pas een afspraak maken voor de keuring.
De artsen waar Regelzorg mee samenwerkt, zijn aangesloten bij Zorg-Domein. Zij vullen de formulieren digitaal voor u in en versturen deze direct naar het CBR.  Meer informatie over de procedure leest u op de website van Regelzorg.

 

Coronapas op papier:

 

Veel ouderen die er graag weer op uit willen moeten een bewijs tonen dat ze gevaccineerd zijn.

Daarvoor hebben ze een coronapas nodig, het registratiebewijs dat men heeft gekregen bij vaccinatie zal niet overal geaccepteerd worden.

Hierover krijgen wij veel vragen, wij begrijpen dat het niet makkelijk is daarom is het ook mogelijk deze op papier te krijgen.

Wie geen Digid, smartphone of computer heeft kan een coronabewijs op papier toegestuurd krijgen. Hiervoor kan men bellen met de helpdesk coronacheck 0800-1421 BSN nummer bij de hand houden. Op het papieren bewijs staan 2 QR codes een voor gebruik in Nederland en een voor het buitenland.

Een papieren bewijs is 1 jaar geldig.

Tevens kunt u ook bij het secretariaat een formulier aanvragen wat u kunt invullen en opsturen, daarna krijgt u een geprinte QR-code thuis gestuurd.

Heeft u hulp nodig neem dan contact op met het secretariaat. Wilt u de corona-check op uw smartphone installeren, heeft u geen kinderen of andere familieleden die dat voor u kunnen doen, dan helpen wij u ook hierbij. U heeft dan wel een DigiD nodig

 

Agenda



2021

28-10-2021  Vrijwilligersmiddag.

07-11-2021  Zondagmiddagontmoeting aanvang 14.30 uur

18-11-2021  Sinterklaasbingo.

02-12-2021  Inschrijven Kerstviering. 13.30 uur. ’t Trefpunt.

05-12-2021  Zondagmiddagontmoeting aanvang 14.30 uur

08-12-2021  Kerstreis Oberhausen

16-12-2021  Kerstviering.

 

2022

11-01-2022   Inschrijven Veldhoven 13.30 uur ’t Trefpunt.

13-01-2022   Bingo, aanvang 14.00 uur.

16-01-2022   Nieuwjaarsbijeenkomst

19-01-2022   Senioren Expo Veldhoven

04-02-2022   Zondagmiddagontmoeting aanvang 14.30 uur

10-02-2022   Bingo, aanvang 14.00 uur.

24-02-2022   Carnaval

06-03-2022   Zondagmiddagontmoeting aanvang 14.30 uur

10-03-2022   Bingo, aanvang 14.00 uur

17-03-2022   Alg. ledenverg.

23-03-2022   Voorjaarsmodeshow

31-07-2022   Zomerfeestmiddag

 

 

Zondagmiddagontmoeting: Mocht u vragen hebben of iets door wilt geven bel dan s.v.p.

de coördinator Clasien Bogaers, telefoon 06-20861485

 

 

 

Ledenbestand.     

 

Nieuw:

 

Mevr. C.A.A. van Geloof-de Ridder.

Mevr. A. Rademakers.

Mevr. A.C.M. Broeders-Joosen.

Mevr. van Vugt- van Dongen.

Dhr. C. Rops,

Mevr. C.E.M van Oosterhout -de Wijs.

 

Dhr. L.P. van Wijk. 

Mevr. J.M van Wijk-van der Pluijm.

Mevr. M.A.C Horrevoets-van Meel.

Mevr. L.M. van Meer.                                                                 

 

Mevr. L.C. Alblas.

Mvr. C.J.M Schilders-Norbart.

Mevr. E.J.M van Oorschot.

Mevr. M.C. Flipsen.                

 

 

 

Overleden:

Mevr. M.P.van Ginneken-Huijbregts

 

COLOFON BESTUUR:

 

Voorzitter: Edith Pauwels                                         0162-670262 (edith.pauwels@outlook.com)

Secretaris: Wim Joosen                                           0162-684994 (kbo.made@ziggo.nl)

Penningmeester: Hugo Kuiper                                0162-428611 (mdactpen@gmail.com)

Vicevoorzitter: Harrie Loonen.                                 0162-318129 (Hloonen@kpnmail.nl)

Algemeen bestuurslid: Annie van Gils-Thijssen.    0162-683232 (avgt@hetnet.nl)

Ledenadministratie: Wim Joosen                            0162-684994 (kbo.made@ziggo.nl)

Coördinatie activiteiten: Hugo Kuiper                     0162-428611 (mdactpen@gmail.com)

Coördinatie reizen: Edith Pauwels                          0162-670262 (edith.pauwels@outlook.com)    

 

Secretariaat: KBO Made en Drimmelen. Nieuwsbrief en redactie: W.R. Joosen, Esdoornlaan 27, 4921 DW Made, tel.nr. 0162-684994 / 06-10591359 E-mail kbo.made@ziggo.nl

Opzeggen: lidmaatschap kunt u schriftelijk doen, KBO Made en Drimmelen p/a Esdoornlaan 27, 4921 DW  Made, of per e-mail (kbo.made@ziggo.nl) Met dien verstande dat dit voor 1 december voor het nieuwe verenigingsjaar moet gebeuren.

 

Meldingen: Gelieve a.u.b een verhuizing, overlijden of een andere gebeurtenis te melden bij de ledenadministratie. Bij voorbaat dank.