Kerstviering 14 december 2023

Afgelopen donderdag vond weer de jaarlijkse kerstviering plaats. Om half elf werd begonnen met een kerstdienst welke geleid werd door pastor Ad van Kuyck met muzikale begeleiding van Jos Horbach.

Na het openingslied “Wij komen tezamen” heette voorzitter Edith van Gils iedereen van harte welkom en wenste de leden een fijne dienst toe. Hierop werden een viertal kaarsen ontstoken. Vervolgens werd er, naast de prediking van het kerstevangelie door de pastor, samenzang, een lezing, woord van gedachten en een gedicht uitgesproken door diverse leden. Tevens werden, ter nagedachtenis, de namen van de leden voorgedragen die dit jaar zijn overleden. Hierna werd de Paaskaars ontstoken. Nadat het uittredelied had geklonken werd de dienst beëindigd.

Na een pauze startte om twaalf uur het diner waar honderdvijfenvijftig deelnemers bij aanschoven. Er werd zichtbaar van genoten. Na het dessert was er rond half twee een korte pauze waarin de chef kok en zijn team bedankt werden. Er volgde een luid applaus.  Daarna was het even wachten op het muzikale entertainment van het kwartet “de Intro’s”. Zij begonnen tegen twee uur met als gevolg dat binnen no time de dansvloer volledig bezet was.

Vanaf kwart voor drie was er een half uur optreden van de Oekraïense zangeres Iryna Kirichenko met gitaarbegeleiding van Kees van Meel. Zij bracht een zestal nummers ten gehore. Tijdens het zesde lied, te weten Stille Nacht waarbij zij vanuit het Engels via Oekraïens bij het Nederlands uitkwam dat spontaan op indrukwekkende wijze door veel aanwezigen zacht werd meegezongen. Na dankzegging voor hun bijdrage gingen “de Intro’s” weer los. Ook toen genoot men en danste men dat het een lieve lust was. Om half vijf werd er nog een uitzwaaikoffie met bonbons geserveerd waarna ook de muzikanten hun laatste nummer speelden.

Edith bedankte ieder voor hun komst bij deze zeer geslaagde kerstviering en wenste, mede namens het bestuur, allen prettige feestdagen en een gezond 2024 toe. Tot ziens in het nieuwe jaar en wel op 14 januari aanstaande bij de nieuwjaarsbijeenkomst.