Grandioos feest 70-jarig bestaan KBO Made en Drimmelen.

Op 6 november 1953 werd de vereniging opgericht.

Om het 70-jarig bestaan niet zomaar voorbij te laten gaan werd door het bestuur voor de leden een feest georganiseerd.

Gezien het te verwachten groot aantal leden dat zich zou aanmelden voor deze feestelijke aangelegenheid werd besloten dit op te splitsen in twee dagen, te weten

7 en 8 november, maar dan wel met zoveel mogelijk hetzelfde programma.

Vanaf elf uur werden de gasten naar hun plaats begeleid waarna om half twaalf

Iedereen ontvangen werd met een kop koffie/thee met soesje met daarop 70.

Dit alles onder de muzikale klanken van het duo Walter van Vuuren en Jacques

Jansen.

Nadat ceremoniemeester Cor de Wijs alle aanwezige had toegesproken gaf hij het woord aan voorzitter Edith van Gils-Pauwels die, na haar welkomstwoord, in haar

speech het reilen en zeilen van de afgelopen tijd memoreerde en vooral de nadruk legde op de taak van verbinding onder elkaar als vereniging/gemeenschap die we allen hebben. Dit alles gezegd hebbende kon er getoost worden op 70 jaar KBO Made en Drimmelen.

De tijd van het diner brak aan en tot groot genoegen van de leden ging het Trefpuntteam in volle vaart aan de slag om te zorgen dat het vis-of vleesmenu op de mooi aangeklede tafels geserveerd werd. Het 3-gangenmenu viel bij iedereen zeer in de smaak.

Nadat het diner tot een einde was gekomen kon het entertainment beginnen en wel met een echte Mayse quiz die werd verzorgd door de ceremoniemeester en zijn neef Theo de Wijs. Dit was een schot in de roos. Tijdens dit gebeuren kwam wethouder Harrie Bakker en Lilian Lambrechts van Samen aan de Slag een cheque van            € 500,00 overhandigen die door voorzitter Edith van Gils-Pauwels in dank en onder luid applaus werd aangenomen.

Na de quiz was het de beurt aan de Oekraïense zangeres Iryna Kirichenko die een aantal liedjes zong onder gitaarbegeleiding van Kees van Meel.

Tussen de verschillende voorstellingen door lieten Walter en Jacques zich horen en kregen de zaal regelmatig mee met het veelal Hollandse repertoire. Zelfs de polonaise ontbrak niet.

Het sluitstuk van de middag werd aangekondigd en daar kwam de 14-jarige oppersauwelaar Jill van Dongen die een sauwel als pizzabezorger ten gehore bracht waarbij de aanwezigen op het puntje van hun stoel zaten. Na haar laatste houdoe en bedankt verliet ze onder groot applaus de zaal.

Rond kwart voor vijf, nadat iedereen weer van koffie/thee was voorzien werden de medewerkers door de voorzitter hartelijk bedankt met een speciaal dankjewel voor

Dylan van der Steen van Trefpunt die er met zijn team mede voor zorgde dat iedereen een geweldig 70-jarig bestaan heeft kunnen vieren.

Het bestuur bedankt dan ook alle leden die op 7 of 8 november aanwezig zijn geweest. Het waren twee fantastische dagen.                hpk.