Fantastisch carnaval 2024

Alle aanwezige leden van de KBO kunnen terugkijken op een grandioos feest op donderdag 8 februari jongstleden.

Voordat de deuren om half twee opengingen was het al een drukte van belang. Binnen korte tijd waren alle stoelen bezet en kon men beginnen met een aangeboden kop thee of koffie.

Om klokslag twee uur werd iedereen hartelijk welkom geheten door voorzitter Edith van Gils waarbij zij opmerkte dat zeer veel leden geschminkt/verkleed waren, in ieder geval meer dan in vorige jaren. Een aangename verrassing. Tevens een woord van welkom voor DJ John de Heijde en Henk Stoop die daarop de microfoon overhandigd kreeg om op zijn eigen wijze het gehele programma aan elkaar te praten. Vanaf het moment dat John de knoppen beroerde was het feest met als gevolg de eerste polonaise. De sfeer zat er gelijk goed in. Om tien voor drie was het tijd voor de eerste sauwel en wel van Koert Jan Nooijens als Adje de Klokkenluider van de Bernarduskerk welke nu in gebruik is als cultureel centrum. Maar ondanks dat mag de klokkenluider volgens Adje zeker niet ontbreken, dit tot groot bijval van de carnavalsgangers.  Na deze mooie bijdrage weer de nodige dans en polonaise waarop om kwart voor vier Jill van Dongen haar sauwel als Jill de Brokkenpiloot ter sprake bracht. Dit alles uit eigen ervaringen. Ook zij kon rekenen op een groot applaus. We kunnen terugzien op een geweldige bijdrage van deze twee jeugdige Toptalenten. Tussen alle gezellige muziek door werden Wijnand en Jeanne van Gils nog in het zonnetje gezet als best geklede man en vrouw. Ook de trekking van de in de loop van de middag verkochte loten kreeg zijn beslag. De nodige leden gingen weer met prachtige prijzen naar huis.  Als laatste kon men vanaf half zes genieten van een uitstekend verzorgd buffet van drie stampotten met worst, balletje gehakt en spek. Tot verrassing van velen kon men tijdens het eten nog een verzoeknummer aanvragen die dan ook met veel plezier ten gehore werd gebracht. Mede namens het bestuur kon de voorzitter iedereen bedanken voor zijn/haar bijdrage aan deze zeer geslaagde carnavalsmiddag.