Koersballers van KBO Made en Drimmelen op toernooi bij KBO Etten-Leur.

Op zaterdag 18 maart verzamelden zich al om 8:00 uur bij De Mayboom zeven koersballers van KBO Made en Drimmelen om gezamenlijk naar Etten-Leur te rijden. Daar vond namelijk al voor de 28e keer bij KBO Etten-Leur het jaarlijkse koersbaltoernooi plaats. Een toernooi waar wij als afdeling al verschillende jaren aan hebben meegedaan met, en dat moet in alle eerlijkheid  gezegd worden, niet al te rooskleurige resultaten.

Na aanmelding en koffie met koek in Ontmoetingscentrum De Linde werd erom precies 9:30 gestart met de eerste wedstrijden op in totaal vier banen. Er werd ook nu weer gespeeld in twee poules van elk 7 teams, allen KBO-afdelingen niet ver buiten Etten-Leur zelf.

De eerste twee wedstrijden, tegen Wuustwezel 2 en Teteringen 2 werden door ons gewonnen. De derde wedstrijd tegen St. Willebrord werd helaas verloren met maar een klein verschil.

Inmiddels was het alweer 12:00 uur geworden en dus tijd voor de lunch en gingen de soep en broodjes zoals het spreekwoord zegt ‘erin als koek’, maar dan nog lekkerder.

En dan zou je mogen verwachten, nadat wij de inwendige mens versterkt hadden, dat het wel weer beter zou gaan. Helaas bleek de eerste wedstrijd na de lunch tegen Prinsenbeek 1 deze laatste toch iets sterker te zijn. Op dat moment was de situatie dus 2 gewonnen en 2 verloren wedstrijden. Na een aanmoediging  door coach Annie van Gils werd de vijfde wedstrijd, tegen

Oud-Gastel, weer gewonnen hetgeen voor team KBO Made en Drimmelen weer een oppepper was. Met vertrouwen werd dan ook de zesde en laatste wedstrijd tegen Etten-Leur

(Centrum Zuid) 1 tegemoet gezien, maar er werd daarvan door ons met slechts ’n verschil van één puntje verloren. Het eindresultaat daarmee was drie gewonnen maar ook drie verloren wedstrijden. Door de grandioze inzet van onze koersballers (Annie v. Gils – Clasien Bogaers -Els de Vrij – Nel Lankhuizen – Ad Vrijenhoek – Tonnie van den Diepstraten en Christ v.d. Heijkant  was de beloning uiteindelijk een vierde plaats in poule 1. In het afgelopen jaar 2022 was dat nog een zesde plaats, er zit dus beslist progressie in ons team. Als eerste van de poule was, en volkomen terecht, Etten-Leur geëindigd. Bij de prijsuitreiking kreeg Annie van Gils nog een mooie herinneringsmedaille omgehangen. Een prijzenkast daarvoor  hebben wij daarvoor nog wel niet maar wellicht , als we ook nog eens bekers gaan winnen dat die er da in de verre toekomst nog eens zal komen.

Ons hele team heeft genoten van een heel fijne en sportieve dag (meespelen is belangrijker dan winnen!) welke bijzonder goed was georganiseerd. Weer buitengekomen  om terug te rijden naar Made was het nog steeds zonnig hetgeen ook daarmee bijdroeg aan een mooie afsluiting van deze dag. AV