KBO afd. Made en Drimmelen.

Jaargang 17                                     www.kbo-made-drimmelen.nl                                               April 2020

Geachte leden van de KBO afd. Made en Drimmelen

Met de uitbraak van het corona virus ondervinden we allen dagelijks de gevolgen. Besluiten van de regering en adviezen van de RIVM voor onze gezondheid en veiligheid, dienen wij op te volgen. Vervelend, maar ook begrijpelijk en verstandig.

Niemand heeft kunnen bevroeden dat het ons leven zo zou beïnvloeden. Ook de KBO afd. Made en Drimmelen ondervindt de gevolgen en moet noodgedwongen een aantal impopulaire maatregelen treffen.

De algemene ledenvergadering d.d. 19 maart jl. heeft geen doorgang kunnen vinden en is uitgesteld tot een nader te bepalen datum. Ook de wekelijkse en maandelijkse activiteiten zijn afgelast (zie elders in deze nieuwsbrief), waardoor sociale contacten tot een minimum zijn beperkt of zelfs wegvallen.

De KBO wil u, waar mogelijk ondersteunen.

Heeft u behoefte aan een praatje dan kunt u contact opnemen met Riet Vrijenhoek (commissie Lief en Leed) tel. 06 41914687.

Zit u ergens mee of heeft u een hulpvraag dan kunt u contact opnemen met Edith Kuntzel (belangenbehartiging) tel. 0162 670262.

Het bestuur wenst u veel sterkte en hoopt op betere tijden.

Warme groet,

Edith Kuntzel-Pauwels (voorzitter)

Coronavirus.

Helaas moeten we constateren dat het coronavirus niet alleen Nederland in zijn greep heeft, maar de hele wereld.

Omdat de meeste leden van onze vereniging in de risicogroep vallen, adviseren wij dan ook om de richtlijnen van het RIVM / Overheid te volgen. Blijf zoveel mogelijk thuis.

Al onze activiteiten zijn afgelast, Hierin volgen wij het advies van het RIVM /Overheid.

Dat wil zeggen dat er tot 1 juni geen activiteiten zijn.

Zodra de overheid groen licht geeft dat er weer activiteiten mogen plaatsvinden zullen wij u tijdig informeren.

Pas op voor nepnieuws over het coronavirus

Er worden momenteel heel veel nepberichten verspreid over het Coronavirus via diverse mediakanalen, maar ook via e-mail.

Krijgt u een bericht controleer dan eerst of het wel klopt voordat u het deelt met anderen.

Kijkt op onderstaande websites voor betrouwbare informatie:

www.rivm.nl

www.rijksoverheid.nl

www.nos.nl

www.nu.nl

ik HELP mijn buurt.

Er worden diverse initiatieven opgestart om ouderen en mensen met vitale beroepen te helpen daar waar nodig.

Bewoners hebben in samenwerking met de gemeente Drimmelen het initiatief opgepakt, om kwetsbare ouderen en mensen met vitale beroepen te ondersteunen.

Heeft u hulp nodig of kent u iemand die een helpende hand kan gebruiken?,

U kunt u aanmelden via:

Whatsapp: 06-14968162

Email:          elkaarhelpendrimmelen@gmail.com

Facebook:  www.facebook.com/groups/elkaarhelpendrimmelen

KBO -Brabant organiseert belcirkels.

Het Coronavirus houdt Nederland in zijn greep en vooral ouderen dienen sociaal contact mogelijk te beperken. Ontmoeten kan niet, maar bellen kan wel! Dus vindt u het gezellig om in contact te komen met andere KBO-leden? Doe dan mee met Onze Belcirkels

U kunt e.e.a. vinden op https://kbo-brabant.nl/belcirkels/

Zie ook de flyer die is bijgesloten.

Mededelingen van de reiscommissie

Meerseldreef d.d. 29 mei 2020 afgelast

De geplande dagtocht naar Meerseldreef gaat niet door. Deze beslissing hebben wij in overleg met het bestuur van de Zonnebloem genomen, waarmee wij deze dagtocht hebben georganiseerd.

Zondag 14 juni 2020 Passiespelen Tegelen verplaatst naar 2021

De organisatie van de Passiespelen heeft besloten dit evenement naar volgend jaar te verplaatsen. Momenteel wordt bekeken of er een nieuwe datum kan worden vastgesteld in dezelfde periode volgend jaar. Zodra er meer informatie is zullen de deelnemers geïnformeerd worden.

Wat betreft onze andere dagtochten en de meerdaagse reis kunnen wij vooralsnog geen mededelingen doen. Er is regelmatig contact met Brabant Expres en de ontwikkelingen worden nauwkeurig gevolgd.

Het heeft geen zin nu al te speculeren of reizen al dan niet doorgaan, de situatie verandert met de dag.

Zodra er bekend is dat een dagtocht of de meerdaagse reis geen doorgang kan vinden, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Wij hopen op uw begrip.

Pasen:

Het paasfeest zal dit jaar heel anders zijn.

Geen gezellig samenzijn met geliefden

Wij hopen van harte dat u toch in aangepaste vorm mag genieten van het paasfeest.

Laten we goed op elkaar letten, en elkaar helpen daar waar het kan.

Agenda:

29-05-2020      Meerseldreef  Afgelast.

14-06-2020      Passiespelen Tegelen. Uitgesteld tot 2021.

24-06-2020      Kroondomeinen en Proeverij

26-07-2020      Zomerfeestmiddag

12-08-2020      Sail Amsterdam

24-08-2020     Meerdaagse reis Thüringen

Nieuw: dhr. A. J. van Kuijk, mevr. J.W.M. van Kuijk- van Groesen, dhr. A.A. van Engelen, mevr. A.H.G.J. van Engelen- Meijers, mevr. C. van Gils- de Been, dhr. P.H.J. Snaphaan, dhr. S.L.M. Marijnissen,

Overleden: Mevr. van der Veeken.

Opgezegd:

Verhuisd: mevr. P. van Gils- Meulemans, mevr. J. Bos- de Jonge, dhr. en mevr. A. van Gils-Thijssen, mevr. Dorrestein,

Secretariaat KBO afdeling Made en Drimmelen en redactie

Nieuwsbrief: W.R. Joosen, Esdoornlaan 27,